روز نگار هفته نگار ماه نگار جریان زندگی

۷ مطلب در خرداد ۱۳۹۶ ثبت شده است

دوباره بخوان

هر کتابی که به‌خواندنش می‌ارزد باید در آن واحد دوبار خوانده شود، رعایت دستور فوق دو علت دارد یکی این‌که در مطالعه دوم، قسمت‌های مختلف کتاب بهتر درک می‌شود و قسمت آغاز کتاب موقعی نیک فهمیده می‌شود که از پایان آن نیز مطلع باشیم و دیگر این‌که در این دو مطالعه وضع روحی ما یکسان نیست، در مطالعه دوم ما نظر تازه‌ای نسبت به هر قسمت پیدا کرده و طور دیگر تحت تأثیر آن کتاب قرار می‌گیریم.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
جان الف

شاگرد مکتب عشق

اگر هنرمندان را بنگرید می بینید که از آنان کسانی بلندآوازه تر شده اند که شاگردی مکتب عشق را کرده اند و آن کس که دستش به دامان عشق رسید در تاریکی و گمنامی فرو نمی غلتد

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
جان الف

تسلیت

واقعه ی جانگداز حمله تروریستی تهران نشان از عمق کینه وهابیون و بعضی از عوامل خود فروخته داخلی نسبت به شیعه مظلوم و هدفی جز ضربه زدن به شیعه و امنیت ما را نداشت. لذا اینجانب ضمن عرض تسلیت به خانواده های معظم شهدای این واقعه تروریستی با ایشان ابراز همدری و علو درجات نزد خداوند متعال را خواستارم. روحشان شاد.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
جان الف

سکوت

بعضی‌ها می‌خواهند حرف زدن را درست درلحظه‌ای بیاموزند، که در آن‌لحظه، سکوت‌کردن را باید آموخت.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
جان الف

ناپلئون بنا پارت

من همیشه امپراتورم و در آینده وقتی نام لرد باتهورد، رئیس الوزرای شما (انگلیس) را فراموش کردند و نامهای دیگر که امروز جلوه می‌کند ازبین رفت، در قرنهای آینده من هنوز امپراتور خواهم بود! وجسم من در اختیار شماست ولی روح من آزاد است و تا پایان زندگی همان همّت و فعالیت دورهٔ فرماندهی اروپای مرا دارد و آن اروپا در آتیه در مورد رفتاری که نسبت به من شده‌است قضاوت خواهد کرد و شرمساری آن نصیب انگلستان خواهد شد. بد بختی و تیره روزی بنوبهٔ خود دارای مفاخر و محامد است. اگر من روی تخت سلطنت و در میان طرفداران خود می‌مردم ، چون حریفی نداشتم، دنیا آنطور که باید مرا نمی‌شناخت و تاریخ من برای او حکم رمز معما را داشت، ولی در سایهٔ این بدبختی، مرا آنطور که هستم مورد قضاوت قرار خواهند داد و اسارت سنت هلن حضور تاریخی مرا تصفیه و تکمیل خواهد کرد و این سنگستان تیره ، پایگاه رفیعی خواهد شد که مرا به تمام عالم نشان خواهد داد.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
جان الف

سقراط

زمان خود را به بهتر کردن خود با مطالعه نوشته های دیگران اختصاص دهید. بنابراین شما به سادگی آنچه را بدست می آورید که دیگران سخت برای آن زحمت کشیده اند.
۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
جان الف

ناپلئون

غیرممکن، واژه ای است که تنها در لغتنامه ابلهان یافت می شود.
۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
جان الف